vineri, 30 ianuarie 2009

Fara fumuri


Am inceput pe la 12 ani daca nu ma insel.Undeva la bunici,undeva pe o banca sau in orice caz sa fiu ferita de privirile trecatorilor,ca doar era ceva rusinos.Fusese o mare greseala atunci ideea pachetelor mici,ca putea sa si le permita oricine si erau un leu si cincizeci de bani,daca nu ma insel.La primul fum m-am simtit rusinata.Si oricum trageam ca din paiul de suc.Gata,atat a fost,nu mai incerc niciodata,e o mare prostie,daca afla ai mei ma omoara...

Dar cat de bine este cand faci ceva interzis!

Hai sa fumam!Nu ni se poate intampla nimic!

Nu afla nimeni!Oricum,e micul nostru secret!

Si a trecut vacanta de vara iar la scoala oricum

daca spun cuiva astia sigur ma parasc la diriga si am imbulinat-o!Oricum,de-abia astept vacanta urmatoare sa ma prostesc un pic.Pacat,ca am invatat si sa trag in piept si acum sunt fumatoare adevarata.Pana atunci,ramane un secret si e urat sa te ascunzi,altii fumeaza unde apuca si nu le zice nimeni nimic...

Radu fumeaza.Pleaca in timpul pauzelor dupa colt.Oricum banuiesc toti,dar vad ca nu l-a parat nimeni pana acum.Ma duc si eu cu el.Ma simt matura cand imi cuprinde plamanii.Parca sunt o doamna din inalta societate.E najpa ca nu mai am bani de mancare dar asta este,se merita.Si e marfa sa te saruti si sa fumezi.Parca vin cuvintele de la sine.Parca nu mai exista plictiseala.Este o salvare,cand te blochezi,iti aprinzi o tigara si te relaxezi din nou.Si mai trece un an.Si trece clasa a opta.Acum fumez legal,sunt la liceu,toti fumeaza in curte,profesorii nu zic nimic,ba chiar le cer elevilor cate un foc sau chiar o tigare.







Si oricum am fost cu ai mei la munte 2 saptamani si am rezistat fara sa fumez,cu toate ca-mi era o pofta...parca imi statea pe limba sa le spun,bine ca n-am facut-o.Nu stiu cum altii fumeaza de fata cu parintii,fara nicio jena.Poate dupa ce ma marit o sa le spun si eu adevarul.
Dar eu mereu miros a tigari cand ajung acasa si cred ca s-au prins.Pana la urma au aflat de la scoala.Si ce daca,nu mi-au facut nimic.Imi mai aduce mama cate-un pachet primit la servici.Ce bine e sa bei si sa fumezi,parca viata trece mai frumos.Si pace aluia care a inventat tigarea de dimineata sau de dupa partidele de amor.Si au trecut 7 ani.Nu mi se intampla mie!Ba mi se intampla.Am riduri...Am dinti galbeni...Si voce groasa..Si tusesc si sforai noaptea ca un magar(n-am gasit comparatie).Se scumpesc din ce in ce mai multSi atatia bani aruncati!Primul lucru cand ma duceam la magazin in lc sa iau o paine luam tigari.Si cand nu aveam bai preferam sa fumez decat sa mananc.Am slabit foarte mult si mainile imi miros oribil.Mi-e rusine sa sarut un nefumator.E urat ca o fata sa fumeze si baiatul nu.Dar nu m-as fi lasat nicioadata.Am incercat dar nu am reusit.Trebuia sa gasesc ceva sa-mi capteze atentia.Si l-am intalnit abia acum pe Marian care a fost rabdator.Si m-a asteptat.Si am reusit.Intr-o seara,dintr-o data,fara resentimente.Iar acum ma simt mai bine ca oricand.Renascuta din scrum si mai plina cu cateva kile.Acum am fund si sani.Si bani mai multi.
La 2luni am ramas insarcinata.Parca a fost un semn.Daca fumam imi distrugeam copilul.Multumesc,Doamne!Mai visez uneori ca fumez dar a doua zi am remuscari.Macar am facut-o in vis.Nu voi fi niciodata complet vindecata si e o batalie continua.Dar macar stiu cm erm inainte si cum sunt acum.Iar daca ma plictisesc,mai bine mananc o ciorba buna decat sa fumez un pachet.Te iubesc,Marian,iti sunt recunoscatoare!

2 comentarii:

  1. Da intradevar tutunul nu este bun, ai facut bine ca nu mai fumezi nici eu nu fumez, cred ca te simti mai "usoara" daca pot spune asa, mai bine mananci o ciorba cum zici tu sau niste fructe bine ai facut si iti admir curajul ca te-ai lasat multi nu pot. Apropo felicitari sa fie copilul sanatos si sa nu fumeze:)

    RăspundețiȘtergere
  2. am aproape 17 ani... majoritatea prietenilor mei fumeaza... si mai ales tata si cam toata familia... am auzit multe povesti asemanatoare cu a ta... si mam interesat in momente de tensiune si ce este tigarea din punct de vedere stiintific si efectul acesteia asupra carpului... insa astea nu ma ajutat cu nimic... in momentele cand viata ma trantit la pamant... miam facut un carnetel in minte in care am scris fel si fel de trucuri prin care parinti sa nu afle... si eram pregatit... un prieten deja se oferise sa ma invete cum sa fumez si de care... ceea ce ma facut sa ma abtin... a fost o predica la Biserica(Romano-Catolica) care vorbea despre ispita... si fara sa pomeneasca de formele ispitei sau vrajeli ca ele sunt satana... incrada omul intrun fel de armata a ingerilor care sincer nu sunt in stare sa explic... faza este ca apoi am ajuns la o bibloteca si am fluturat mai multe carti de ocultism si psihologie si miam format o rezistenta care este dura in momentele fericite dar cand viata ma apasa slabeste incet...

    dar vad ca ma afecteaza rau idee de a ma apuca de fumat.... parca ar fi o trauma care nu am trainto.... visez pedriodic odata la 1-2 luni in care ori fumez pe o banca, ori fumez normal, ori fumez gandinduma ca este ultima...



    felicitari de victorie!!!
    Va doresc tot ce este mai bine!!!

    RăspundețiȘtergere

Despre mine

Fotografia mea
in loc de "draga jurnalule" pe care il uiti pe noptiera si il gaseste mamica sau pentru ca ne simtim prea maturi pentru jurnale...sau pentru ca e criza financiara si facem economie la pasta de pix...

Cate ore doarme pe noapte Dan Diaconescu?

Powered By Blogger